... yazı kalır.

bellatrix begins: batman gibi değil, anka kuşu gibi!

Rigor Mortis

Bodyworlds sergisine, İstanbul'daki son ayına girmeden gidebildik (yumurta kapıya dayanmadan iş yapmayı öğrenmemiz güzel). Baştan söyleyeyim, özellikle uzatmayacağım yazıyı ki gidin sergiye. İnsana ve insan vücuduna, yani evrenin en ahenkli çalışan canlı yapılarından birine ağzınız açık bakakalmak için gidin. Biyoloji ve benzeri bir bölümden mezunsanız ayrı, değilseniz apayrı keyif alacağınıza eminim.

Bir yandan gördüğüm her şeyden bahsetmek, tüm plastinatların teker teker üstünden geçmek istiyorum; ancak olası merakınızı bastırmaktan veya istemeden spoiler vermekten korkuyorum. Zira kendim de sergiye gitmeden özellikle araştırma yapmadım ve yapmadığım için de çok mutluyum. Hakkında türü dışında hiçbir şey bilmediğim bir film izlemek gibiydi.

İyisi mi ben o iki saat içinde aklımdan geçenleri yazayım.

Hayat çok acayip, yaşamaktan ziyade hayatın oluşumu... 8. haftasında bir tırnak boyunda olan ceninin elleri ayırt edilebiliyor. O vakitten itibaren kürtaj yapılmıyor zaten, annenin hayatı düşünülerek... Oysa bir tırnak büyüklüğünde bir sivilceyi, çıbanı, tümörü insanın vücudundan sıkmak, çıkarmak, almak veya her ne derseniz o iş, insan hayatını riske atmıyor çoğu zaman.

Bazı şeylerin sebebini bildiğime seviniyorum. Hayat döngüsünü, bu değirmenin suyunun nereden geldiğini bildiğime... Bazı şeyleri bilmeme rağmen hala şaşırıyor olduğuma ise daha çok seviniyorum.

We grow old by deserting our ideals. Years may wrinkle the skin, but to give up enthusiasm wrinkles the soul.
Samuel Ullman

Bu arada, sergide insanların rahatsız olabilecekleri düşünüldüğü için girişinde "isterseniz gezmeyiniz" ibaresi bulunan tek yer, ceninlerin olduğu bölümdü.
*
Bir bebeğin gelişimine hafta hafta hayran olmaktansa sirozlu bir karaciğeri veya bir fıtığı görmeyi tercih edecek olma, veya en azından, bunlardan rahatsız olmayacak olma halini merak ediyorum.
*
We do not see things as they are. We see things as we are.
Thalmud'dan

İşi biraz da dalgaya vuralım: Düzenli seks ömrü uzattığı gibi, tütün de kısaltıyormuş. Nasıl ama? Tevekkeli değil, yarın ölecekmiş gibi yaşamaya çalışıyoruz veya bunu yapamadığımızda kendimize dert ediyoruz.

And in the end, it's not the years in your life that count.
It's the life in your years.
Abraham Lincoln

Age is an issue of mind over matter.
If you don't mind, it doesn't matter.
Mark Twain

Ben size sadece Skin Man'i veriyorum, kendi derisini elinde tutan adam:


Benden bu kadar efendim.

(17-18 Eylül 2010, İstanbul)

* rigor mortis: ölüm katılığı

Özdeyişlerin tümü sergiden hatıradır.

0 yazmadan duramayan var!:

Related Posts with Thumbnails

bencileyin

Fotoğrafım
iyiyim, kötüyüm, mutluyum, mutsuzum, güzelim, çirkinim - herkes kadar. çok şey bilir, her şeyi hatırlarım; çöp beyinliyimdir. bana alttan bakarsanız bir tanrı görürsünüz (temsili). müzik dinlerim, sadece yalnızsam veya sarhoşsam bağıra bağıra eşlik ederim; yoksa insanları düşünürüm aslında. ve severim. insanları severim; bazı insanları daha fazla, bazılarını çok çok fazla, boyumdan büyük severim. sonracıma, okurum. bir de yazarım; iyi, kötü, mutlu, mutsuz, güzel, çirkin - herkes kadar.

basılı materyalin hastasıyım!

read the printed word!