... yazı kalır.

bellatrix begins: batman gibi değil, anka kuşu gibi!

TDK sabırları zorlamaya devam ediyor.

"Gemi azıya almak" lafını gerçek anlamda da, mecazi olarak da kimse bilmiyormuş ofiste. Hayret dimi? Ama konu bu değil. Gerçek anlamını düzgün bir şekilde açıklamak için tdk'yı açtım, ne bileyim onun için de dekoder gerekeceğini. Denemedim ama belki aynaya saç spreyi sıkıp ordan bilgisayar ekranına bakarak okursak düzelir cümle, felan...

Anlamlı bir cümle kurmayı beceremeyen adam, Türk Dil Kurumu sitesine deyim giriyor. Ah be.

Tanım no.1'i içim sızlayarak aynen kopyalıyorum:

at, gemi azıları arasına alıp etkisiz bırakarak süvarisinin yönetiminden çıkmak ve alabildiğine koşmak

Bildiğimi de unutturursunuz siz bana!


http://tdkterim.gov.tr/atasoz/?kategori=atalst&kelime=gemi+az%FDya+almak&hng=tam

0 yazmadan duramayan var!:

Related Posts with Thumbnails

bencileyin

Fotoğrafım
iyiyim, kötüyüm, mutluyum, mutsuzum, güzelim, çirkinim - herkes kadar. çok şey bilir, her şeyi hatırlarım; çöp beyinliyimdir. bana alttan bakarsanız bir tanrı görürsünüz (temsili). müzik dinlerim, sadece yalnızsam veya sarhoşsam bağıra bağıra eşlik ederim; yoksa insanları düşünürüm aslında. ve severim. insanları severim; bazı insanları daha fazla, bazılarını çok çok fazla, boyumdan büyük severim. sonracıma, okurum. bir de yazarım; iyi, kötü, mutlu, mutsuz, güzel, çirkin - herkes kadar.

basılı materyalin hastasıyım!

read the printed word!