... yazı kalır.

bellatrix begins: batman gibi değil, anka kuşu gibi!

Haber değeri kazanan polis çevirmesi

Küçüklüğümden beri çok duyduğum bir klişe vardır, siz de bilirsiniz mutlaka, sanki hepimiz HAB101: Haberciliğe Giriş dersi alırmışız gibi söylenir durur:

"Bir köpek adamı ısırırsa haber olmaz, ama bir adam köpeği ısırırsa haber olur."

Çarşamba günü idealist bir Bursa vizitimden dönüyordum. İdealist dememin sebebi şu: Tam 1 saatliğine bir hocayı görmeye gittim Bursa'ya, sabah feribotu kullansam da o saatte tek bir dönüş imkanı vardı: Karadan basmak. Hani ofise dönücez ya... Hazır çıkmışken dışarıda zaman harcamayıp, Bursa'daki Ahmet'imizi aramayıp hemen dönücez ya... Tabh.

Daha Gemlik'e gelmeden durduruldum, ama ne durduruluş! Solum yeşillik, sağım kamyon; 3 şeritli yoldan yaldır yaldır giderken yolu birdenbire tek şeride indiren polis sayesinde frenlerin sağlamlığını denemiş oldum, öyle bir asıldım ki her şey yerlere düştü aracın içinde. Kenara çektim; radara girmişsiniz dedi polis. Girmişimdir. Hız yapmışsınız dedi. Yapmışımdır. Evraklarınız? Yerden ehliyeti ruhsatı toplayıp uzattım, aldı gitti. Biraz sonra beni evraklarımı ve cezamı almak üzere sahneye davet etti, başka bir memurun yanına.

Buraya kadar haber değeri olmayan yerdeyiz ey okur; baştan geçen bu macera "270 lira girdi bize de amk" nidasıyla geçiştirilebilecekken, polis amcanın ettiği lafla ayrı bir boyuta geçtik:

"Bundan sonra radar yok, rahat rahat gidebilirsiniz."

"Paraya mı ihtiyacınız vardı da beni çevirdiniz?"den girdim kafamın içinde "Ha yani rahat rahat hız yap diyorsunuz şimdi?"den çıktım; aradan "Nerden bilicez radar olmadığını?"yı seçip onu söyledim. Tirbüşon gibi gözünü kırpıp "şşş" yaparak "Aslında var Gemlik tarafında ama şimdi bakılmaz" diye cevap verdi polis amca. Kısfmet dedim, duymadı. Arabaya girdim, telefona gitti elim yine, boşverdim, yoluma devam ettim kafamda bu haber değeri kazanan anım ve elimdeki 270 liralık hediye çekimle.

İyi haber; 15 gün içinde ödersem 25% ceza indirimi varmış diye duydum.

Bir de teselli ikramiyem var: Ben 122 km/sa ile ceza yedim, benden sonraki adam 102 ile. Hani 99 ile gitse ceza yemeyecekti muhtemelen. Eyh, Sokrates'ın dediği gibi, haklı yere asılsaydık daha mı iyiydi?

Ne yapsam, ne yapsam; bir CD edinip radardan kaçsam?

0 yazmadan duramayan var!:

Related Posts with Thumbnails

bencileyin

Fotoğrafım
iyiyim, kötüyüm, mutluyum, mutsuzum, güzelim, çirkinim - herkes kadar. çok şey bilir, her şeyi hatırlarım; çöp beyinliyimdir. bana alttan bakarsanız bir tanrı görürsünüz (temsili). müzik dinlerim, sadece yalnızsam veya sarhoşsam bağıra bağıra eşlik ederim; yoksa insanları düşünürüm aslında. ve severim. insanları severim; bazı insanları daha fazla, bazılarını çok çok fazla, boyumdan büyük severim. sonracıma, okurum. bir de yazarım; iyi, kötü, mutlu, mutsuz, güzel, çirkin - herkes kadar.

basılı materyalin hastasıyım!

read the printed word!