... yazı kalır.

bellatrix begins: batman gibi değil, anka kuşu gibi!

4 haftadır sarma yemedim, ey gerizekalı kadınlar!

kanserli meme resmi koysam kendinizden utanırdınız belki ama hadi, korkmayın.

Hayatımda gördüğüm en sikko tanıtım kampanyasıyla ilgili çemkirmeye geldim ağalar. Dünyanın en kötü reklamı Mondi bile Nihat Doğan'lı yeni reklamıyla kendini egale ederek yine birinciliğe yükselmiş, fakat bu birinciliğe oturma işini henüz iki kez becerebilmişken; 15 Ekim Dünya Meme Sağlığı Günü gibi, bilgilendirme ve bilinçlendirme amacıyla kullanılması gereken bir günde hemcinslerimin gerizekalı mesajıyla üçüncü kez uyarıldım bugün (uyarılmak = excited state. Yanlış olmasın.)

Mesaj şu:

Yine yılın pembe kurdeleyi destekleme zamanındayız. Belki bazılarınız zaten biliyorsunuz pembe kurdele " pink ribbon" uluslar arası göğüs kanseriyle mücadelenin sembolü halini almış ve kadınlar arası dayanışmanın teşfik edilmesini amaçlamıştır.

Geçen yıl konuya dikkat çekmek amacıyla pek çok kadın profilinde sutyeninin rengini paylaşmıştı. Diğer bir sefer de çantasının evde nerede olduğunu yazmışlardı ve bu durum bazı gazetelerde de yer almıştı.
Erkekleri bu işe karıştırmıyoruz çünkü bu hastbalık daha çok kadınlarda görülüyor. Bu yıl bu geleneği şu şekilde geçen senekinden daha çok sayıya ulaşmak için aşağıdaki şekilde sürdürmeye çalışacağız. fikir şu: Doğduğun ay ve gününü aşağıdaki kodlamayla yazıp profilinde paylaşacaksın.

Bir örnek: ( haziran) sekiz haftadır (7) un kurabiyesi yemedim.


Hadi bayanlar gösterelim kendimizi


Aylar:
Ocak-1 haftadır Şubat-2 haftadır Mart-3 haftadır Nisan-4 haftadır Mayıs-6 haftadır Haziran-8 haftadır Temmuz-10 haftadır Ağustos-12 haftadır Eylül-13 haftadır Ekim-14 haftadır Kasım-16 haftadır Aralık-18 haftadır

Ayın günleri:
1 - Yoğurt 2 - Kısır 3 - Hamburger 4 - Çerez 5 - Domates 6 - Dondurma 7 - Un kurabiyesi 8 - Lolipop 9 - Fıstık 10 - Köfte 11 - Profiterol 12 - Kestane kebap 13 - Baklava 14 - Simit 15 - Sarma 16 - Peynir 17 - Pizza 18 - Elma 19 - Müz 20 - Karnıyarık 21 - Kızarmış tavuk 22 - Açma 23 - Kıymalı börek 24 - Akide şekeri 25 - Çilekli pasta 26 - Sucuklu tost 27 - Haşlanmış yumurta 28 - Kazandibi 29 - Kuru fasulye 30 - Patates kızartması 31 - Çukulatalı kek
.....

Geçen yıl da bir yazımda bu konuya değinmiştim, fakat bu kadar sinirlenmemiştim. Artarak çalan zil gibi, asabım bozuldukça yazılarımın hakaret katsayısının da artışının sebebi bu işin üç yıldır devam etmeye yüz bulmasından ziyade, mesajın içeriğinin -eğer öyle bir şey mümkünse- giderek saçmalaşması. Yukarıdaki mesajın içeriğine zerre dokunmadım, ne kadar yazım yanlışı dolu olduğundan bahsetmeyeceğim bile. Bir grup kifayetsizden, düzgün bir mesaj bekleyemezdik ne de olsa. Her yıl bir gün olan bir olay için geçen yıldan bu yana iki örnek verilmesini de geçiyorum.

Son birkaç haftadır dişi ırk sempatizanıyım diye tepeme çıktınız anlaşılan. Durun indireyim.


Sorulduğunda "Ay erkeklerin düşündüğü ne var, hep seks! Hep şeyinin doğrultusuna gider bunlar" diye şikayet edip durduklarından, bir grup kadının erkeklerin eline vermeye ne kadar meraklı olduğuna şaşıyorum. Eminim kendilerinde bir uzantı olsa, damacana filan kurtaramazdı bunları.

"Hadi kadınların gücünü dünyaya gösterelim" diye erkeklerden sakım sakım sakladıkları olaysa, dünyada kadınlar arasında en çok görülen ve kadınlara göre binde bir oranla da olsa, erkeklerde de ortaya çıkan bir kanser türü. Şaka değil, "aman erkeklere söylemeyelim, onları ilgilendirmez" denecek bir olay, hiç değil. Kaktüsün radyasyonu emeceğine inanıyorsunuz da, bir erkeğin meme kanseri olacağına mı inanmıyorsunuz?

Üç-beş kendini bilmez illa ki karşı çıkacaktır bana şimdi; onlara da lafım şu: Derdiniz gerçekten bilgilendirme olsaydı, bu kadar anlaşılmayan bir viral kullanıp "erkeklere söylemiyoruz çünkü onlarda o kadar da görülmüyoooor" diye fısıldaşmazdınız. Birbirimizi yemeyelim, pide yiyelim kadınlar.

Kadın, erkek fark etmez; bilgilenin. Feysbukta erkeklerin kafasına fesat düşünceler sokmaktan veya sanal pembe kurdeleler paylaşmaktan öte bilgilenin, kendinizi muayene edin, bir şey olmaz deyip geçmeyin, geçirtmeyin. Bu günün tek bir amacı varsa, o da bu.

3 yazmadan duramayan var!:

Selam, ben de 1 hafadır domates yemedim :)))

Hahaha, bunu bekliyordum ben de. Birkaç hafta önce İngilizce metin dolaşmaya başlamıştı, acaba kim çevirecek de efsane geri dönecek diyordum ve ben fark etmeden dönmüş bile belli ki :) Amerikan yiyeceklerinin bir kısmını atmış yerine bizim mis gibi Türk yemeklerinden eklemiş gördüğüm kadarıyla. İşini iyi yapıyor :))

Yaptığın yorumlara aynen katılıyorum. Facebook'ta profil fotoğrafımızı değiştirince dünyayı kurtaracağımıza inanıyorlar. Keşke o kadar kolay olsa böyle şeyler... Ayrıca keşke bu saçma hareketin tek sebebi kansere dikkat çekmek olsa. Geçen seneki muhabbetleri düşününce...

 

Spam mailden büyük ölçüde kurtulduk, spam durum bildirgeçlerinden tamamen kurtuluruz umarım!

Seslendirmemiz ne kadar iyiyse çevirmenliğimiz de o kadar iyi anlaşılan :)

 

dikkat çekmek böyle mi oluyor anlamıyorum, facebook ta yazıları gördüm bişeyi gündeme getirmek istediklerinde yöntemleri çok saçma oluyor. Bazı kadınları anlamak çok zor, anlaşılmayan kadınlara uyan diğer kadınları anlamakta zor :)

 
Related Posts with Thumbnails

bencileyin

Fotoğrafım
iyiyim, kötüyüm, mutluyum, mutsuzum, güzelim, çirkinim - herkes kadar. çok şey bilir, her şeyi hatırlarım; çöp beyinliyimdir. bana alttan bakarsanız bir tanrı görürsünüz (temsili). müzik dinlerim, sadece yalnızsam veya sarhoşsam bağıra bağıra eşlik ederim; yoksa insanları düşünürüm aslında. ve severim. insanları severim; bazı insanları daha fazla, bazılarını çok çok fazla, boyumdan büyük severim. sonracıma, okurum. bir de yazarım; iyi, kötü, mutlu, mutsuz, güzel, çirkin - herkes kadar.

basılı materyalin hastasıyım!

read the printed word!