... yazı kalır.

bellatrix begins: batman gibi değil, anka kuşu gibi!

tut-dal, bırak-dal

Bir gün içinde, ayrıldıkları kızların arkasından saydıran erkeklere hak verecek kadar kız hikayesi dinledim. Kısa bir süre önceki "olmayacak abi" hikayesini de sayarsak, boğazıma kadar ilişki içinde kaldım.

Dinlediğim üç hikayenin hepsi, başka başka taraflarından tutulduğunda insanın elinde kalan hikayelerdi; kahramanları olan adamlar ikişer ikişer birleşip sırayla üçüncüyü içmeye çıkarsa yeriydi (ki böyle yapacaklardır da sanıyorum). Of ki ne of ki ne of, üç kere of.

Hepsi iyi üniversitelerde okumuş, iyi bir iş bulayım, master yapayım bilmemne derdinde olan; hani sorsan, aklı başında kızlar. Öyle çerçöp de değil yani ki yaptılarını çingenliklerine verip geçebilelim. İki vukuat anlatacağım burada. Diğeri başka yazıya.

Kızlarımızdan biri gitmiş yaban ellere okumaya. Gittiği gibi de "burda mı kalsam?" düşüncesi yerleşmiş kafasına. Bunların hepsi normal, ta ki adamın biri onunla evlenmek isteyene kadar. Normalde erkek arkadaşı olan kız "benim erkek arkadaşım var" der adama. Ama önce kendine söylemesi lazım bunu insanın. Yok... Ciddi ciddi düşünüyor evlenmeyi, o arada da bir zahmet ayrılıyor buradaki sevgilisinden. Sebep? "Bizim geleceğimiz yok."

"Geleceğin olmadığını başka bir adamı garantileyince mi anladın" demezler mi adama? Derleeer, derler. Derdi evlenmekmiş haspamın, yüksek lisans falan hikaye. Boğaziçi Dergisi'nde bir dosya vardı bir ara "Yeni trend, üniversite mezunu ev hanımları" diye. Kızımız da risk yönetmeyi öğrenecek ama hayatında bir risk zerresi bırakmayacak, sırtını dayayacak duvar arıyor işte. Saygı duymak zorunda mıyım bu insana?

Saygı duymadan ne kadar kabullenebilirim bu insanı (dolaylı olarak da olsa) hayatımda?

Başka biri daha gitmiş bir yerlere, burada her günü, her boş anı değerlendiren çiftin kız olanı, hem ağlarım hem giderim modlarında... Gidiş o gidiş. İlgisizlik başlamış dakikasında, şimdiye kadar bulamadığı cinsten özgür bir hayatta huzur bulmuş gibi kız, kendini bir yerde koymamış. Gider gündüzleri çaydan çaya, gece olur davetlidir ya dineye ya baloya.

Bu arada boş durmamış, başkasını buluvermiş; hatta aradan zaman geçmiş ve ondan ayrılıvermiş bile, hem de adamın kız arkadaşını bırakmayacağını anlayarak! (Otobüs bilmecesi geliyor dikkat edin; bu hikayede kaç sevgili ve kaç aldatılan olduğunu soracağım hikayenin sonunda.) Gerçek olandan şüphelenmeye mahal yoktur, bu olay daha portakalda vitaminken kızımız e-mail ve feysbuk şifrelerini erkek arkadaşına vermekten beis duymamıştır çünkü. Her şey, kızın kelamıyla ortadadır.

Bir şey hatırlatayım, insanın maymundan evrildiğine en önemli kanıt fosil, DNA bilmemne değil, kadındır kadın. Bir dalı tutmadan diğerini bırakmayan kadın. Buna karşın evrimin durduğunu düşündüren de erkektir; nato kafa nato mermer, bu anlattığım kızın peşinde koşan, onu sevdiğini söyleyen (hatta ilk defa veya bir tek onu sevdiğini söyleyen) erkek. Problemli kadın isteyen erkektir işte ya; kendine acı çektirmeyi seven, huzursuzlukta huzur arayan ve bulamayan. "Müstahak" diyeyim mi onlara? Ama diyemiyorum, adamların ciğerini biliyorum; adamların ciğerine kurban olurum çünkü.

"Abi hiç mi adam gibi kız yok yaa?!" sorusuna bir mENSO üyesi olan beni örnek gösterecek, "bellatrix var" dedirtecek kadar kız gibi kızlardan soğutmak adamları, marifet. Sizin, on parmağınızda on marifet kızlar.

Bravo.

9 yazmadan duramayan var!:

bella daha yeni terkedildim. bahsettiğin erkekler acaba tahmin ettiğim kişiler mi diyebilecek kadar da yakınım sana. bana da senin erkek arkadaşlarından biri tarafından adilik yapıldı. o yüzden kızlara bu kadar yüklenme, birazda o adamlara bak!!

 

bir ilişkinin bitiminden sadece bir kişiyi sorumlu tutmak adetim değildir. lakin hikayeyi dinlemem lazım. bildiklerimle, ancak kızlara yüklenebilirim. aklımda onlar, karşılarında ise "adsız" biri var. haksız mıyım?

 

peki bu "adsız" neden konuşamıyo sence? söylediğim iki şeyden bile kimden bahsettiğimi anlıcaksın. yoksa daha üzerinden bi hafta bile geçmemiş bi olayı önüme gelen herkese anlatmak istemiyor muyum sanıyosun? kızlar canları acıya acıya acıtmayı öğreniyorlar. şu anda sadece "ilk sevdiğim kız sensin" diyen arkadaşın için üzgünüm. ama öteki taraftan, eğer karşılıklı "kızlar- erkekler" isek ötekisini tebrik ederim.

 

bilmiyorum neden konuşamıyor. adsızın kim olduğu veya kimden bahsettiği hakkında da hiçbir fikrim yok; son cümleyi de hiç anlamadım.

anlatmak istediğin bir şey varsa anlatırsın istediğine. kızların ketumluğu sık rastlanır bir durum değildir.

ben bir kız olarak katılmıyorum "canları acıya acıya acıtmayı öğrenme" hikayesine, üzgünüm. gördüklerim, duyduklarım, karşılaştıklarım tersini gösterdi bugüne dek.

bana soracak olursan, ben öbür arkadaşım için daha üzgünüm.

 

çünkü o senin daha yakın arkadaşın :)
se.. ve ka..'dan bahsediyoruz sanırım.
bella inan paylaşmak isterdim, ama dediğim gibi beni terkedene benden daha yakınsın. hikayeyi belki şimdi diil ama bi süre sonra ondan dinlersin.

 

aslında yanlış tahmin. ama fark etmez. hikayeyi yine erkek tarafından dinleyip gerekirse siktir lan ordan derim, gerekmezse haklıymışsın abi derim; ama yine erkek tarafından dinlemiş olurum.

en azından, gerçekten düşündüğümü söyleyeceğimi biliyorlar. yakınlık uzaklık mevzubahis değil yorumlarımın gidişatında. dişilik ve erliğin olmadığı gibi.

 
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
 

kişiler kısmen, tahmin tamamen yanlış olduğundan son yorumunu sildim.

bir şey değil. bana anlatman gibi bir derdim yok, sadece birilerine anlat ve rahatla bence. gerekiyorsa senin hikayeni de onlar yazsın.

iyi günler.

 

Eski kız arkadaşımın beni nasıl terk ettiğini de ekleyebilirsin buraya, bunlarla yarışır sanırım.

 
Related Posts with Thumbnails

bencileyin

Fotoğrafım
iyiyim, kötüyüm, mutluyum, mutsuzum, güzelim, çirkinim - herkes kadar. çok şey bilir, her şeyi hatırlarım; çöp beyinliyimdir. bana alttan bakarsanız bir tanrı görürsünüz (temsili). müzik dinlerim, sadece yalnızsam veya sarhoşsam bağıra bağıra eşlik ederim; yoksa insanları düşünürüm aslında. ve severim. insanları severim; bazı insanları daha fazla, bazılarını çok çok fazla, boyumdan büyük severim. sonracıma, okurum. bir de yazarım; iyi, kötü, mutlu, mutsuz, güzel, çirkin - herkes kadar.

basılı materyalin hastasıyım!

read the printed word!