... yazı kalır.

bellatrix begins: batman gibi değil, anka kuşu gibi!

Kadının evrimi: Hatun, karı, kız, x

Bu yazının anafikri gökten zembille inmedi ama bir kişiyle ilgili değil yazdıklarım. Birinden yola çıkarak başka arkadaşlarıma -ilişkide daha istikrarsız arkadaşlarıma- baktığımda aklıma gelenler bunlar.

Bir adamın "görüştüğü kız" adamın hayatında hatun olarak evrimine başlayıp, sonunda kendisi olma şansına erişebiliyorsa şanslıdır. Ya da şöyle demeli, kadın her an kendisi olabilir de, kendisinden adıyla bahsedilme şansına sahip olmayabilir. Kimin şansı olduğu tartılışılabilir, o ayrı.

Garip bir durum aslında, benim gibi gerikafalılar önce adamı bulup, mümkünse kendine aşık edip ya da en azından kendisinden hoşlanmasını sağlayıp ilişkiye öyle başlayabildiğinden (yani önce bi kahve içelim, sonra severiz birbirimizi durumu geçerli olmadığından) "benim hatunla görüşücez" de benim için söylenen bir laf olmuyor. Sorun değil. Burada konu, hatunun hatun olarak kalmayışı, -şanslıysa karı evresini hafif atlatıp- evriminin bir yerinde kız filan olup sonra da sevgili ismine kavuşuyor. Ondan adıyla bahsediliyor "ben x'leyim akşam"lı cümlelerde.

Bu tarz ilişkiler yaşamak normal, bu tarz ilişkilerin içinde kıza ismiyle hitap etmenin onu kabullendiğinin göstergesi olduğunu idrak etmek zor. Yani kızı kabul etmek, kızı kabul ettiğini kabul etmekten daha kolay bir yerde (ama nerde bilmiyolar hadi öptüm bay).

İlgisiz bir konuya atlamak gerekirse... "Hatun"u pek dişi, pek seksi bir sözcük olarak görürüm. Hazır başlamışken şunu da söylemek lazım; hatun, karı, kız veya x; nasıl bahsedilirse bahsedilsin ondan, seks yapanın gücü yadsınamaz. Her şeyi yaptırabilir, her şeyi söyletebilir, sizi her yere getirebilir, her yerden döndürebilir hatun kişi. Boşuna entrikalar dönmedi o saraylarda. Hürrem yüzüğü yok satıyor lan.

Dağıtmıyorum ve uzatmıyorum bu konuyu daha fazla. Güçlüdür hatun kişi işte, nokta.

7 yazmadan duramayan var!:

Elif Şafak da Araf'ta der ki: "Aşık olmak sevgilinin isimlerini kendine mal etmektir, aşkın bitmesi ise isimlerin iadesi."

"Ben x'leyim akşam" ifaden bunu çağrıştırdı :)

 

Dostlar arasında bi lafımız vardır, "iyi dedin".

Kendisi ancak "benim kız"ın erkek karşılığı olan adam da böyle diyecek tabi.

 

"benim oğlan" diyen bir arkadaşım var ısrarla. ne zaman "herif"ten oğlan diye bahsetse gözümün önüne tenten gibi caillou gibi yumurtadan parlak biri geliyor.
konuyla ilgili bir şey söylemek gerekirse de: bir gün benim adam :P telefonda konuşurken birine "sevgilimle oturuyoruz" dedi. karşısındaki bir süre susunca da "kız arkadaşım demedim şimdi kızmasın diye" dedi. =) bunlar nereden zerk oluyor yımşacık beyinlerine gerçekten çok merak ediyorum.
ps: bebişim seni çok seviyorum ^^
(neticede blog alemi, eşeği sağlam kazığa bağlamalı :P)

 

Bir keresinde kendimden 5 yaş büyük erkek arkadaşım için "nerde kaldı bu oğlan" dedim diye topa tutulmuştum :)

Oğlan da fena be. Ben kullanırım gerçi kadın/erkek, kız/oğlan gibi ama çocukluk veya saflık çağrıştırsın diye, ama yine de "benim oğlan" fena.

Abi sevgilin yorumları mı takip ediyor? Daha çok yaz Jane; yazıları okumaktan oraya buraya yaptığın yorumları okumaya fırsat kalmasın :))

 

ahahhaa yorumları takip edebileceğini zannetmiyorum. bildiğim kadarıyla onun kolay bir yolu da yok ama yarın öbürgün bir şekilde düşerse buralara diye ben "bebişim"i ekleyeyim dedim :P zaten onu gördüğü anda beyin resetleyeceğinden her şeyi unutmuş olacak :D

ben karı-kadın ve adam-herif ikililerini çok kullanıyorum sanırım. bir de "çocukcağız" var hatta ege stayla "çoççeeem" :P

 

Mail şifreni vermediysen yoktur kolay yolu evet :) sen adamın yımşacık beynine laf et, sonra burda toplamaya çalış... artık ne kadar olur bilemem :)

 

ben yavrucuğun bulamayacağına güveniyorum da tesadüflere güvenemiyorum. aşk tesadüfleri seviyorsa eğer sıçmam an meselesi :P

mail şifresini veren bizden değildir.

 
Related Posts with Thumbnails

bencileyin

Fotoğrafım
iyiyim, kötüyüm, mutluyum, mutsuzum, güzelim, çirkinim - herkes kadar. çok şey bilir, her şeyi hatırlarım; çöp beyinliyimdir. bana alttan bakarsanız bir tanrı görürsünüz (temsili). müzik dinlerim, sadece yalnızsam veya sarhoşsam bağıra bağıra eşlik ederim; yoksa insanları düşünürüm aslında. ve severim. insanları severim; bazı insanları daha fazla, bazılarını çok çok fazla, boyumdan büyük severim. sonracıma, okurum. bir de yazarım; iyi, kötü, mutlu, mutsuz, güzel, çirkin - herkes kadar.

basılı materyalin hastasıyım!

read the printed word!