... yazı kalır.

bellatrix begins: batman gibi değil, anka kuşu gibi!

Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun!

Duyduğum en karakterli kaptan sesi, duyduğum en baştansavma olmayan anonsta, bana hayhuy içinde unuttuğum bir şeyi hatırlattı:

Değerli yolcularımız,

Türk Hava Yolları’nın TK0458 sayılı İstanbul-Adana seferine hoşgeldiniz. Bildiğiniz gibi, yaklaşık yarım saat önce İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan kalkmış bulunmaktayız.

İstanbul’daki yoğun yer trafiği sebebiyle yarım saat gecikmeli kalkmamıza rağmen, Adana’ya planlanan saatten sadece 15 dakika geç inmeyi planlıyoruz. Adana’da hava parçalı bulutlu, sıcaklık 17°C.

Ben ve ekibim bu yolculuktan memnun kalacağınızı umarız. Sizlere iyi yolculuklar dilerken, tüm bayanların Dünya Kadınlar Günü’nü kutlarız.


Güzel bir jest diye ben buna derim işte!

(08 Mart 2010, Gökyüzü)

2 yazmadan duramayan var!:

Güzel olmuş da, tüm kadınların Dünya Kadınlar Günü'nü kutlarım dese daha iyi olmaz mı? Kadın kaba bir laf mı?

 

Bir ara okulda bir anket dönmüştü; kim yapmıştı hatırlamıyorum. Sorulardan çoğu provokatif; biri de şöyleydi:

* Aşağıdakilerden hangisi sizce daha uygun bir sözcüktür?
A) Kız yurdu
B) Kadın yurdu
C) Bayan yurdu
D) Hanım yurdu

Gözümden yaş gelene kadar güldüm :)

Bana sorulacak olursa, "ne fark eder?" derim. Kimse aman kadın mı desek, kız mı desek demese kimse fark etmeyecek bile muhtemelen. Ben bunu dişiliğime bir saldırı olarak almıyorum; benim için hepsi aynı anlama çıkıyor: Biyolojik olarak dişi.

Bu arada yukarıdaki anonsun ingilizcesinde kaptan tüm "women"ları kutladı. Anlayan kimse de neden "ladies" demedi diye sormuş mudur, bilmiyorum :)

 
Related Posts with Thumbnails

bencileyin

Fotoğrafım
iyiyim, kötüyüm, mutluyum, mutsuzum, güzelim, çirkinim - herkes kadar. çok şey bilir, her şeyi hatırlarım; çöp beyinliyimdir. bana alttan bakarsanız bir tanrı görürsünüz (temsili). müzik dinlerim, sadece yalnızsam veya sarhoşsam bağıra bağıra eşlik ederim; yoksa insanları düşünürüm aslında. ve severim. insanları severim; bazı insanları daha fazla, bazılarını çok çok fazla, boyumdan büyük severim. sonracıma, okurum. bir de yazarım; iyi, kötü, mutlu, mutsuz, güzel, çirkin - herkes kadar.

basılı materyalin hastasıyım!

read the printed word!