... yazı kalır.

bellatrix begins: batman gibi değil, anka kuşu gibi!

Konu: CIP üyelerini cezalandırma politikanız hk.

Kime: customer@thy.com; infogaziantep@dhmi.gov.tr
Tarih: 29.03.2012


Sayın yetkililer,

Sizlere Gaziantep Havalimanı'ndan 2 saat 20 dakika rötar ile kalkacağı bildirilen İstanbul uçağımı beklerken bu e-maili atıyorum. Havalimanı güvenliği ile ve anlamsız CIP politikanız sebebiyle yaşadığımız olay henüz tazeyken bu şikayeti iletmeme fırsat verdiği için, bu rötara ve bunun müsebbibi olan Türk Hava Yolları ile İstanbul Atatürk Havalimanı'na teşekkür etmeliyiz sanırım.

Öncelikle şunu belirtmek isterim: 4 yılı aşkın süredir çalıştığım şirketlerin tercihi olması sebebiyle aktif olarak Türk Hava Yolları'nı kullanıyorum. Neredeyse hiçbir uçağının (özellikle de akşam saatlerinde, yurtiçinden İstanbul'da dönüş seferlerinin) zamanında kalkamıyor olmasının, THY'yi uçak saatlerini yeniden programlamaya itmediğini üzülerek görüyorum. Bu, büyük, güçlü, kurumsal bir şirket imajı çizmek için elinden geleni yapan Türk Hava Yolları'na olan güvenimi oldukça sarsıyor. Bunları yazarken, şikayetimin denizde bir kum tanesi kadar önemsiz addedilebileceğinin farkındayım fakat unutmayın ki, şirket tercihlerimi değiştirmemem kişisel tercihlerimi de değiştirmeyeceğim anlamına gelmiyor. Nitekim, uçak saatleri konusunda yarattığınız bu güvensizlikten ötürü, kişisel uçuşlarımda tercihim hiçbir zaman Türk Hava Yolları olmadı. Hatta, rakiplerinizden tek farkınızın uçakta kaliteli bir dergi okuma imkanı olduğunu söyleyebilirim.

Bugün yaşadığımız olayı özetlemek isterim. 19.30'da Gaziantep'ten İstanbul'a gidecek olan TK2225 uçağı için 19:00'da havalimanına geldiğimde, uçağın belirsiz bir süre rötar yaptığını öğrendim. Bu sürenin 10 dakika mı yoksa 3 saat mi olduğu konusunda herhangi bir panoda bir bilgi veya bana yanıt verebilecek bir yetkili olmadığından, ikinci güvenlikten geçmek üzere sıraya girdim. Gaziantep Havalimanı'ndaki, diğer havalimanlarına göre oldukça yetersiz CIP salonunun neden ikinci güvenliklerden sonra olduğu da ayrı bir merak konusudur; zira bana kalırsa CIP üyesi olmanın en önemli avantajı uçağı beklerken bedava çay içmek değil; ayrı ve tek bir girişten, çok beklemeden uçağa geçebiliyor olmaktır. Bunun üzerinde çalışmanız gerektiğini düşünüyorum (Trabzon Havalimanı için de aynı durum geçerlidir).

İkinci güvenlikte oldukça uzun bir sıranın sonuna geldiğim ve çantamı cihaza koyduğum anda bir görevli gelerek "Onur Air yolcularına öncelik vermemiz gerektiğini, çünkü o uçağın hemen kalkacağını" iletti. Bu, cihaza kadar gelmiş olan benim, güvenlik tarafından belirsiz bir süre "şöyle kenarda", ayakta bekletilmeme neden oldu. Herkesin geçmesini sabırla bekledikten sonra, her zaman yaptığım gibi biniş kartım ve kimliğimi görevliye uzattığımda kendisi, biraz önce kenarda beklememi söyleyen başkasıymışçasına "bu uçağın ne zaman kalkacağı belli değil, gidin içerideki salonda bekleyin" gibi bir ifade kullandı (Tüm bunların, uçağın alanda bile olmadığı bilindiği halde neden en baştan söylenmediğini merak ediyorum.) Geçip CIP salonunda beklemek istediğimi söylediğimde, bana giriş kartımı sordu. Daha önce defalarca geldiğim bu havalimanında hiç böyle bir soruyla karşılaşmadığımdan, Miles&Smiles Classic Plus kartımı istediklerini düşünüp gösterdim. Güvenlikteki beyefendiler bana "hayır, CIP için ayrı bir kart almanız gerekiyor." dediler ve kısa bir süre tartıştıktan sonra beni tekrar check-in kontuarındaki sıraya, daha sonra da tekrar ikinci güvenliğin sırasına girmek üzere kibarca kovaladılar. Bu esnada ben, daha önce bana ne güvenlik, ne de CIP girişinde hiç sorulmamış olan bu karttan haberdar olmadığımı ifade ettiğimde bana verdikleri yanıt şu oldu: "Burası uluslararası bir havalimanı."

Sayın yetkililer,

İki kapısı olan havalimanından kalkacak topu topu üç uçağın saatlerini ayarlayamayarak, insanlara rötarlarla ilgili düzgün bir haber vermeksizin onları sıranın sonundan çevirerek, sırf CIP üyesi olduğu için veya online check-in yapmayı akıl ettiği için insanları cezalandırırcasına, onları tekrar tekrar sıralarda bekleterek uluslararası havalimanı olunmaz. Dünya markası olmayı da, uluslararası havalimanı olmayı da yanlış anladığınızı düşünüyorum.

Bugün hayatımda ilk kez CIP Lounge kartı diye bir kart gördüm. Gaziantep Havalimanı yetkilileri bunu sormayı şimdiye dek akıl etmediyse, bunun benim hatam olmadığını düşünüyorum. Eğer CIP üyeleri için bir uygulama yapacaksanız bunu THY uçaklarının uğradığı tüm havalimanlarında yapmalı, ya da online check-in'in varlığından haberdar olan CIP üyelerini besbelli cezalandırmak için koyduğunuz bu uygulamayı tüm havalimanlarında kaldırmalısınız.

2012 yılındayız... 19:30'da Gaziantep'ten kalkması beklenen uçağın 19:22'de henüz İstanbul'dan yola çıkması gibi akıl almaz rötar durumlarında en azından bir SMS ile haberdar edilmek zor değil. CIP salonu girişinde kişilerin 9 haneli TK numarası alınarak giriş hakları olup olmadığını anlamak ve böylece hem zaman, hem de kağıt israfı yapmamak da mümkün. İnsaniyete ve mantığa olan inancımla, bu konularda duyarlı davranacağınızı umuyorum.

İyi çalışmalar diliyorum.
Saygılarımla,

.

0 yazmadan duramayan var!:

Related Posts with Thumbnails

bencileyin

Fotoğrafım
iyiyim, kötüyüm, mutluyum, mutsuzum, güzelim, çirkinim - herkes kadar. çok şey bilir, her şeyi hatırlarım; çöp beyinliyimdir. bana alttan bakarsanız bir tanrı görürsünüz (temsili). müzik dinlerim, sadece yalnızsam veya sarhoşsam bağıra bağıra eşlik ederim; yoksa insanları düşünürüm aslında. ve severim. insanları severim; bazı insanları daha fazla, bazılarını çok çok fazla, boyumdan büyük severim. sonracıma, okurum. bir de yazarım; iyi, kötü, mutlu, mutsuz, güzel, çirkin - herkes kadar.

basılı materyalin hastasıyım!

read the printed word!